Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Yeti, a jazda w terenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Yeti, a jazda w terenie

    a nie lepiej kupić przetwornicę pod gniazdo zapalniczki? miałem taką za 130 zł chyba, moc do 150 W

  • #2
    Yeti, a jazda w terenie

    Wczoraj wróciłem ze szkolenia Off Road w Szkole Auto. Mieliśmy do dyspozycji Skody Yeti 4x4 po lifcie w wersji Outdoor, oraz cały profeslonalny tor offroadowy.
    Yeti posiadały bardzo fajny układ, dostępny jako opcja, który nazwywał się Off Road. Układ ten działa do 30 km/h i podczas zjazdów i podjazdów utrzymuje stałą prędkość. Uczucie jest ciekawe bo przedc stromym zjazadem rozpędza sie auto do np. 15 km/h wrzuca sie na luz i .... puszcza wszelkie pedały. Auto za pośrednictwem ABS-u samo utrzymuje zadaną prędkość i praktycznie samo wykonuje zjazd lub podjazd. Ale to tak na marginesie.
    Najbardziej jestem pod wrażeniem własciwości terenowych (tak, tak terenowych !!!) Skody Yeti :shock:
    Jeździliśmy, jak wyżej pisałem po profesjonalnym torze offroadowym po którym przed nami jeździły ... Nissany Patrole. Oczywiście nie kazdy element tego toru nadawał sie dla Skoty Yeti, ale mieliśmy stromy zjazdy i podjazdy, wykrzyże, trawersy ( i to ostre !!), rowy gdzie przy przejeździe przez nie można było przetestowac kąty natarcia i zejścia. bYły też próby sprawnosciowe oraz jazdy na orientację z road bookiem.
    W każdym razie Yeti naprawdę spisywały się dzilnie, a ich właściwości jazdy terenowej zdziwiły nie tylko mnie. Dodatkowo musze stwierdzić, że Yeti na bardzo sztywne nadwozie, bo jeśli przy wykrzyżach nic w nim nie skrzypi a ni nie trzeszczy to naprawdę szacun !
    Co ważne mozna sie bardzo duzo nauczyć, z jaki sposób jeździć i prowadzić auto w terenie.
    Polecam każdemu !!
    Czarny Elegance

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Big
      Yeti posiadały bardzo fajny układ, dostępny jako opcja, który nazwywał się Off Road. Układ ten działa do 30 km/h i podczas zjazdów i podjazdów utrzymuje stałą prędkość.
      ten "pakiet" a właściwie funkcjonalność to nie tylko asystent zjazdu

      "Funkcje Off-road

      Aktywację systemu Off-road sygnalizuje lampka kontrolna w zestawie wskaźników. Jeśli silnik zgaśnie na mniej niż 30 sekund, po jego ponownym uruchomieniu funkcja pozostaje aktywna.

      Wspomaganie ruszania pod górę
      Ułatwia ruszanie na stromym podjeździe poprzez ograniczenie maksymalnych obrotów do 2 500 obr./min. Zapobiega nadmiernemu buksowaniu kół podczas ruszania, a dostosowana charakterystyka pedału gazu pozwala docisnąć go do maksimum.

      Asystent zjazdu
      Automatycznie utrzymuje stałą prędkość zjazdu kontrolując każde koło niezależnie. Funkcja działa przy nachyleniu zbocza większym niż 10%. Zjeżdżając, kierowca może skupić się tylko na obraniu właściwej drogi zjazdu. Działa na biegach 1, 2, 3, neutralnym oraz wstecznym przy prędkości do 30 km/h.

      ABS Off-road
      Skraca drogę hamowania na sypkich nawierzchniach, pozwala by materiał nawierzchni gromadząc się przed kołem utworzył rodzaj klina, który wzmacnia efekt hamowania. System działa przy prędkości do 50 km/h.

      ASR Off-road
      Dopuszcza poślizg kół podczas ruszania na nawierzchniach o słabej przyczepności, np. na piasku. Działa przy prędkości do 30 km/h.

      EDS Off-road
      Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS-Off-road reaguje szybciej i z większą siłą niż w przypadku standardowej funkcji EDS. Obracające się w miejscu koło lub koła (także po przekątnej na obu osiach), są przyhamowywane, aby zapewnić właściwe przenoszenie napędu.

      Funkcje Off-road nie są jednak przeznaczone do używania na normalnych drogach. Aby cały ich zestaw działał prawidłowo, na wszystkie koła muszą być założone takie same opony. Zastosowanie opon o różnych rozmiarach może prowadzić do niewłaściwego działania i nadmiernie zakłócać pracę niektórych układów samochodu."

      układ ten ma pewne problemy w autach ze skrzynią DSG, gdyż zmiana charakterystyki pracy pedału gazu powoduje dość późne zasprzęglanie i szybkie rozsprzeglanie przy powolnych manewrach co jest sporym utrudnieniem

      Komentarz


      • #4
        ketivv, wiem, wiem. Działanie tego systemu mieliśmy dokładnie omówione przez instruktorów ze Szkoła Auto.
        Lampka w zestwie wskaźników ma kolor zielony i miga gdy system działa.
        Czarny Elegance

        Komentarz


        • #5
          Heh... Też byłem na tym szkoleniu, tylko że w sobotę.
          I też zaskoczyła mnie wszechstronność tego auta, a już szczególnie fakt, że potrafi wyciągnąc 170km/h w 5 osób z silnika 1.2TSI. No i jeśli te auta znoszą to, co muszą znosić na takich szkoleniach to jednak muszą być nie takie najgorsze.

          Jedyne, co mi się rzuciło na minus to fakt, że w tym ostrym off-roadzie było jednak słychać, że buda pracuje.

          Szczerze przyznam, że po tym dniu, gdyby Yeti miało nieco większy bagażnik to byłoby dla mnie ciekawą opcją, chociaż mam pewne obawy co do paliwożerności 1.4TSI w takiej budzie.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Chris11
            a już szczególnie fakt, że potrafi wyciągnąc 170km/h w 5 osób z silnika 1.2TSI
            .... i trwa to wiecznosc, tak samo jak rozpedzenie tego 2.0TDI od 160 do 180 :lol: Fizyki nie oszukamy, to auto nie jest jazdy po autostradach. Mozna pojezdzic do sklepu, po miescie.

            A paliwo, kazdy pisze ze do 120 jest OK, a potem zaczyna byc +kilka litrow wzgledem Octavii
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • #7
              w teren nie nadaje się też z tego powodu, że ma twarde zawieszenie ze sztywnym 23 mm stabilizatorem z przodu - maksymalne wychylenia kol szybko zniszczą gumy w zawieszeniu

              każdym autem można wjechać w "teren" co nie znaczy, że jest terenowe nawet jak ma napęd 4x4 i wielkie nadkola ;-)

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez ketivv
                w teren nie nadaje
                Yeti, nie nadaje sie w teren ?? No chyba nie bardzo Sam sprawdziłem że sie nadaje i to dobrze sobie radzi.
                Czarny Elegance

                Komentarz


                • #9
                  Jeden z Was pisze z punktu widzenia weekendowego uzytkownika, a drugi pisze o uzytkowniku ktory porusza sie takim autem na codzien 8)
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Big
                    Yeti, nie nadaje sie w teren ?? No chyba nie bardzo Sam sprawdziłem że sie nadaje i to dobrze sobie radzi
                    wszystko się nadaje ;-)







                    Yeti to osobowe drogowe auto, na podzespołach zwykłego auta drogowego z zawieszeniem odrobinę wyższym ale wcale nie mającym tak dużego skoku i co ważne mocno spiętego stabilizatorami
                    o twardej charakterystyce zawieszenia na oponach o niskim profilu
                    ze zwykłą osobowa przekładnią kierowniczą

                    to się nie nadaje nawet na wyboista drogę a co tu mówić o terenie

                    nie nadaję się też na autostradę - pod co "skrojone ma zawieszenie" - bo pali dużo a efekt marny ;-)
                    nadaje się do miasta ale nie z dieslem bo zapcha się DPF

                    do czego więc się nadaje ? ;-)

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez ketivv
                      do czego więc się nadaje ?
                      jako bulwarówka i do podjeżdżania pod wysokie krawężniki

                      Seat Leon ST FR by mirek_p11

                      Fotki
                      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                      Fotki

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez ketivv
                        Yeti to osobowe drogowe auto, na podzespołach zwykłego auta drogowego z zawieszeniem odrobinę wyższym ale wcale nie mającym tak dużego skoku i co ważne mocno spiętego stabilizatorami
                        o twardej charakterystyce zawieszenia na oponach o niskim profilu
                        ze zwykłą osobowa przekładnią kierowniczą
                        Kolego pięknie to piszesz, ale .... ja wiem gdzie nim jeździłem i co robiłem
                        Zjazd i podjazd pod 30% wzniesienie z kopnym piachem, trawers taki, że moja głowa jako kierowcy była na wys. tyłka pasażera, przejazdy przez rozwy i wąwozy i błotne kałuże, wykrzyże takie że auto opiera sie tlyko na 2kołach, a pozostłe 2 wiszą w powietrzu.
                        Sorry, ale gdybym sam tego nie doświadczył i nie siedział za kierownicą Yeti na torze Off roadowym to moze i też bym nie uwierzył. Tylko że byłem i jeździłem i to zmieniło moje podejście do Yeti jako tylko bulwarówki. Na własne oczy zobaczyłem co to auto potrafi w terenie, a potrafi sporo.

                        [ Dodano: Czw 03 Kwi, 14 13:38 ]
                        Zamieszczone przez ketivv
                        to się nie nadaje nawet na wyboista drogę a co tu mówić o terenie
                        Niby, masz to auto, a nie wiesz co ono potrafi i piszesz , przepraszam, ale głupoty !!
                        Czarny Elegance

                        Komentarz


                        • #13
                          I tutaj muszę się w 100% zgodzić z Bigiem.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Big
                            Niby, masz to auto, a nie wiesz co ono potrafi i piszesz , przepraszam, ale głupoty !!
                            Big, czy BÓG masz w nicku, że wiesz co ja robię se swoim autem ;-)

                            ma takie same podzespoły jak Suberb czy Octavia 4x4 i zaledwie 2 cm wyższy prześwit

                            Komentarz


                            • #15
                              Ja jestem ciekaw czy taka trase pokonalaby Octavia 4x4, Superb 4x4 albo inne auto, ktore ma 4x4
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz


                              • #16
                                Instruktor ze Skody mówił, że mieli Scouta na tym samym torze i dał sobie radę bez problemu. Ile w tym prawdy - nie wiem.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez ketivv
                                  Big, czy BÓG masz w nicku, że wiesz co ja robię se swoim autem
                                  Nie kolego, Bogiem nie jestem i nawet do tego nie zamierzam aspirować. Po prostu to co napisałeś "
                                  Zamieszczone przez ketivv
                                  to się nie nadaje nawet na wyboista drogę a co tu mówić o terenie
                                  utwierdziło mnie w przekonaniu, że cokolwiek robisz ze swoim autem (np. wymiana głośników) to nie masz najmniejszego pojęcia o właściwościach terenowych tego auta 8) .
                                  Ale może zamiast bić pianę przejdziemy do konkretów.
                                  Oto co może Yeti w terenie:
                                  Taka sobie dróżka
                                  ]"]Link

                                  i zjaździk

                                  ]"]Link

                                  przed chwilą podjechaliśmy

                                  ]"]Link

                                  ]"]Link

                                  No to w dół:
                                  ]"]Link

                                  ]"]Link

                                  Jedziemy przez mostek
                                  ]"]Link

                                  było blisko, ale Yeti nawet nie drasnięty:
                                  ]"]Link

                                  A tu taka sobie dróżka w lesie. w sam raz dla Skody Yeti:
                                  ]"]Link

                                  ]"]Link

                                  Te zdjęcia przedstawiają tylko mały fragment tego po czym jeździłem Skodą Yeti. Nie ma tu np. terawersu, wykrzyzy czy rowów. No i zdjęcia niestety nie oddają nachylenia stoków, ale powiem ci, że było to ... 30%, czy baaaaardzo stromo.

                                  Także jeśli nadal twierdzisz, że Yeti nie nadaje się nawet na leśna drogę, nie mówiąc o terenie, to sorry kolego ale nie masz kompletnie pojęcia o czym piszesz.
                                  Czarny Elegance

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    [youtube] [/youtube]

                                    [youtube] [/youtube]

                                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                    Fotki
                                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                    Fotki

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Trzeba sobie jasno powiedzieć, że Yeti nie jest autem terenowym mimo tego, że swoim wyglądem, aspiracjami oraz dodatkami "off road" do tej właśnie grupy aspiruje.

                                      Nie zmienia to jednak faktu, że w owym terenie potrafi sobie poradzić zaskakująco dobrze. A więc, jeśli na działkę mamy wyboistą drogę, która po każdym, nawet najmniejszym deszczu, zamienia się w rzekę, to nie mamy się czego obawiać, bo spokojnie auto pociągnie.
                                      I właśnie dla takich ludzi powstają takie auta - mieszkających przy drogach gruntowych, w lasach, na uboczach miast lub jeżdżących po bardzo nierównym terenie, których hobby nie jest jednak bieganie w gumofilcach po trasach off-road.

                                      I mówię to jako ktoś, kto pokazaną przez Biga trasę pokonał samochodem Yeti... z silnikiem 1.2TSI i napędem 4x2.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        Ja jestem ciekaw czy taka trase pokonalaby Octavia 4x4, Superb 4x4 albo inne auto, ktore ma 4x4
                                        Zamieszczone przez Chris11
                                        I mówię to jako ktoś, kto pokazaną przez Biga trasę pokonał samochodem Yeti... z silnikiem 1.2TSI i napędem 4x2.
                                        ;-)

                                        przecież to za bardzo nawet teren nie był

                                        po takich leśnych duktach to Yetim jeżdżę prawie co dnia a przed Yeti jeździłem tam każdą inna osobówką

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          No tak... W końcu byłeś tam to wiesz, jak wyglądają te "leśne dukty".
                                          Ja nie byłem to nie wiem.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez ketivv
                                            przecież to za bardzo nawet teren nie był
                                            No i kto tu odgrywa Boga 8)
                                            Szkoda czasu na rozmowę z tobą, bo widzę, że wszystko wiesz najlepiej. Nic to że ja i Chris11, tam byliśmy i jeździliśmy tymi autami. Nic to że są zdjęcia. Nic to, ze pisze ci że nachylenie zjazdów/podjazdów to 30%. Nic, to że trawers był taki że , jak napisałem wcześniej, moja głowa, jako kierowcy, była na wysokości tyłka pasażera (co obrazuje jak mocno przechylone na lewą stronę było auto). Ty i ta wiesz lepiej, bo tak.
                                            Ehhh szkoda czasu na rozmowę z takimi wszystko wiedzącymi bogami.
                                            Powiem ci tak. Czytając twoje wypowiedzi, nie masz pojęcia czym jeździsz i jakie to auto ma właściwości.
                                            P.S
                                            Tu masz link do tego wg. ciebie NIE terenu, czyli poligonu off road po którym mieliśmy okazję jeździć:
                                            404 Not Found
                                            Czarny Elegance

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Big
                                              No i kto tu odgrywa Boga
                                              Zamieszczone przez Chris11
                                              No tak... W końcu byłeś tam to wiesz, jak wyglądają te "leśne dukty"
                                              rozumiem, że zdjęcia Big-a nie oddają tragizmu trasy, która pokonało Yeti 1.2 tsi z napędem na 1 oś :-)

                                              Szkolenie produktowe Skoda Yeti 2009, autodrom4x4pl


                                              istny horror

                                              dla mnie takie dukty


                                              czy dzikie wjazdy


                                              to codzienność dla tego auta więc to na mnie nie robi wrażenia

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Tak, masz rację, to były iście płaskie ścieżynki... A nawet bardziej równe niż pas startowy na Okęciu.
                                                Dopiero to, co widzę na Twoich zdjęciach powyżej napawa mnie lękiem - musisz być bohaterem, że codziennie jeździsz po takich wybojach, do których autodrom nawet się nie umywa.

                                                Skończmy tą dyskusje, bo jest bez sensu...

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  to codzienność dla tego auta więc to na mnie nie robi wrażenia
                                                  a podobno
                                                  Zamieszczone przez ketivv
                                                  to się nie nadaje nawet na wyboista drogę

                                                  Kolego, przy takim bajaniu to nikt na poważnie nigdy nie będzie cie traktował.
                                                  I Chris11, ma 100% racji. Nalezy skonczyć dyskusje z tobą, to nie ma ona jakigokolwiek sensu. Rozmawia się z tobą jak z Maciarewiczem.
                                                  Czarny Elegance

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X